Start Blog Seite 250

Arthur Beatrice – Working Out

0

Achtzehn. Das ist die Anzahl an Momenten, die die Band laut offiziellen Angaben in die Produktion des Albums gesteckt hat. Tatsächlich hat das Quartett aus London aber eigentlich seit ihrer Gründung 2011 darauf hingearbeitet. Dies trägt dazu bei, dass „Working Out“ zwar ein Debüt sein mag, aber keineswegs wie ein solches funktioniert. Bereits der Opener „Councillor“ bietet einen Ausblick darauf, was einen in den nächsten 11 Songs erwarten wird. Arthur Beatrice beschreiben sich selbst als Popband, grenzen sich aber doch deutlich von Lady Gaga und anderen Grausamkeiten ab. „Late“ ist eines der Paradebeispiele wie moderner und vor allem stilsicherer Pop auszusehen hat.

Die ausdrucksvollen Vocals werden in dezenter The XX-Manier geschmückt und schaffen so Raum für Freiheiten, die man selten in Songs so gut wahrnimmt. Jedes Instrument ist in sich Stimmung und würde auch alleinstehend für eine außerordentliche Wirkung sorgen, kommt aber trotzdem erst als Ensemble wie bei „Midland“ zur Geltung. Dieser hebt sich nochmals von dem ohnehin schon hohen Niveau ab und überrascht durch eine gewisse Tanzbarkeit. Schließt man die Augen, dann fühlt man sich, als wenn man sich im freien Fall schebend durch die Sphären der Musik der Londoner Band befinden würde. „Carter Uncut“ beginnt mit diesem leisen Tapsen auf den Tasten des Pianos, die eine intime, aber gespannte Stimmung vermittelt, bevor es dann wieder kraftvoll mit  Ella Girardots Klangorgan weitergeht. „Working Out“ ist eine Platte, die bereits die Tücken des Showbusiness zu kennen weiß und so immer zwischen Vielfalt und gleichzeitig Wiedererkennungswert schwankt.

Einen großen Anteil daran hat wohl, dass die Band je nach Farbe des Songs zwischen den Vocals von Ella Girardot oder Orlando Sheppard wechseln kann. Gerade in „Grande Union“ wird dieses zusätzliche Element klar deutlich, da der Song durch Sheppard’s Stimme nochmals eine andere Größe annimmt. Ein paar schwächere Momente hat die stellenweise an Jazzmusik inspirierte Platte dann doch. So kommen Songs wie „Singles“ oder „Fairlawn“ ein wenig uninspiriert rüber und haben sich mehr diesen bestimmten Willen wie noch die erste Hälfte des Albums. Diese kurze Verschnaufpause machen Arthur Beatrice mit dem Closer „Ornament & Safeguard“ dann aber wieder wett.

Dieser knapp fünf-minutüge Moment zeigt in voller Gänze für was die Band steht und auch stehen möchte – nämlich für elegante, reife Popmusik. Trotz ihres recht jungen Alters, schafft es die Band ein derartig erwachsenes Debüt hinzulegen, das den Anschein macht, als wäre das Quartett bereits über Jahrzehnte im Showbusiness tätig und hätte bereits mehrere Auszeichnungen absahnen dürfen. Werden die kleinen, aber erkennbaren Mängel im zweiten Versuch auch noch korrigiert, so steht die Tür für Arthur Beatrice weit offen. Mit „Working Out“ haben sie nämlich  auf jeden Fall bereits den Schlüssel dafür.

Beste Tracks: Late, Midland, Ornament & Safeguard

Vö: 28/03 // OAR. / Polydor / Vertigo / Barclay / Harvest

 

 

Das passende Video zur aktuellen Single „Late“:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=VWDL2Sk5_40&w=640&h=360]

Facebook // Website // Youtube

Yannick

Interview mit Josh Gibbs von Pastel Colours

0

Hi guys, first off, could you briefly introduce yourselves, name, age, instrument, what you’re up to at the moment (other than being in the band)?

1920105_534688036650839_2006670322_n
© J Cardew

Hi! We’re Ollie (26 / Bass), Dan (26 / Guitar, Vocals), Ben (22 / Drums), Stan (24 / Synths, Vocals), Josh (19 / Guitar, Vocals). And at the moment, we’re sort of a mixed bag of studying and working.

Well, I can imagine that you hear that question quite a lot, but why the name, „Pastel Colours“?

I remember seeing the two words together on TV a few years ago, and I have no idea why, but it stuck in my head. I just like the sound of the words together, so I’m sorry there’s no deep meaning behind the choice of name!

How would you describe your sound in a few words? Keep it short guys!

Loud, psychedelic garage from the bottom of a well.

Let’s talk about your newest single „She Can’t Decide“. The title is obvious, but what’s the song about? What’s the story behind it?

I think it’s generally about the indecision of some people and how it can lead to a collection of other problems in people’s lives. The title seems quite obvious but it actually belonged to another song I had written which had entirely different lyrics. We just lifted it for this one because it fitted so well at a time when we were really looking around for a suitable chorus.

The single is part of your labels (Art is Hard) Pizza Club concept. Could you tell us more about it? And which topping would you chose if you could create a very special Pastel Colours Pizza“?

We’re still unsigned actually, but the Art Is Hard Pizza Club was a great way of releasing something on a one off basis. It basically allowed us access to a fanbase which we hoped would be interested in us, but hadn’t had a chance to hear us so far. And the format of it is great, they release a few physical copies and they usually go very fast, but the track is always available as a free download!

Are there any plans of releasing an album or an EP in near future?

I’m not sure we have any current plans to do either, but I wouldn’t be averse to doing an EP at some point in the near future. If I’m honest, I really love the idea of putting out singles at the moment. I just feel like they’re the perfect medium of music. I love an album the same way that I’d love a 20-minute drone EP or a 3 minute single, but I think that at this point in our trajectory the greatest representation of what we’re trying to do is the single.

What are your biggest influences?

Well I can’t speak for everyone, but even speaking for myself is pretty hard. I’d probably go with saying it’s really a mixture of late 70s/early 80s post-punk and generally psych of all ages. The psychedelic part seems obvious, and I can’t really say it’s not important, but there is genuinely a good range of influences in this band. Ben and Stan are both into Tuareg music at the moment; Dan’s a big fan of Captain Beefheart and Ollie’s into The Zombie’s and 13th Floor Elevators.

Some of the main influences might be seen as psychedelic obviously, but its definitely interesting at the moment when you read reviews and they’re already beginning to create a scene and pigeonhole the influences of the said bands within the scene. It’s just good to remind people that you don’t just listen to the style of music you make.

Does your hometown Falmouth have any impact on your work?

I haven’t lived in Falmouth for very long, I’m originally from London, but I’d definitely say that it gives you the space to breathe and create at your own pace without too much pressure to get playing live immediately. It does have its restrictions, like not having too many great venues for bands and it is miles away from a lot of big musical centres like Bristol and London. But it does have a bunch of great bands for the small size, The Red Cords and The Black Tambourines are from round here and they’re pretty rad.

What you’ve been listening to lately?

Taking Tiger Mountain (By Strategy) – Brian Eno

Monomania – Deerhunter

Please Turn Me Into The Snat – Connan Mockasin

The Pseudoteutonic Sounds Of: The 14th Prae Kraut Pandemonium

Rise Ethiopians – I. Haicideons and I. Jarzif

The Continent Lashes Back – Pebbles Vol. 25

Got To Get Your Own – Some Rare Soul Grooves Vol. 1

Philwit And Pegasus – Mark Wirtz

Separations – Pulp

Hung At Heart – The Growlers

 

The artwork of your first release „Hands Like Silk“ is pretty sick! Which artists design your artworks? And what do they reflect?

Hands Like Silk was done by an artist friend of ours called Fruschian Void, and all of her stuff is amazing. I don’t think it necessarily reflects us, but I definitely think it’s a big attribute to the sound in general. We’d love to have a dedicated light show at some point in the near future. It’s quite a big thing to have though so who knows.

Now it gets slightly less serious… What’s the weirdest thing that’s happened to you at a gig?

I remember playing an in-store gig at a barber’s in Falmouth, which is pretty weird anyway. And it went completely insane, with people jumping all over the place and crowd-surfing in this tiny room where we’re pressed up against the wall. I was trying to play something vaguely normal but in the end just gave up because my organ kept falling off the stand. Some guy was hanging from a beam on the ceiling, which was pretty cool. Not sure how he got down though.

And last but not least! What would you call a perfect Friday night?

It depends on what sort of Friday it is I suppose. But if it’s a perfect Friday then I guess just going out and seeing what happens. And if it really is perfect, then it’s usually not finished until the next day.

 

 

 

Hier gibt’s die aktuelle Single in voller Länge:

[soundcloud url=“https://api.soundcloud.com/tracks/134030379″ params=“color=ff0000″ width=“100%“ height=“166″ iframe=“true“ /]

***

Facebook // Twitter // Soundcloud // Pscht!

Yannick

Metronomy – Love Letters

1

Es scheint, als sei Joe Mount das Chamäleon der melancholischen Popmusik. Mit einer Einstellung, die keine Wiederholung erlaubt, hat sich der Lockenkopf aus Devon mit Metronomy vom Glitchtronica-Soloprojekt über das quietschigste Dance Pop-Trio der Nuller Jahre bis hin zu der Band entwickelt, die sonnenbebrillte Coolness in Südwestengland möglich gemacht hat. Anno 2014 kehrt selbige Band in sich, dem Digitalen den Rücken und mit Love Letters zurück auf die internationale Bühne. Metronomy behalten ihren Spleen bei und lassen sich auf dem vierten Album stark von den ’60er Jahren beeinflussen.

Die Vorgabe sei gewesen, ein „Computer-freies“, authentisches Album zu produzieren, das, so Mount, noch konsequenter als Daft Punk’s Random Access Memories komplett organisch, komplett auf 8-Spur-Tonbändern aufgenommen seinen Weg in die Welt finden sollte. Nicht, dass es dadurch weniger spacy und elektronisch klingt. Ab der Hälfte des Albums wirken die Lieder zunehmend wie Kollaborationen mit dem New Age Guru Jean-Michel Jarre. „Boy Racers“, der einzige instrumentale Track, könnte sich super in Mounts Ausgabe der Late Night Tales einfügen, direkt neben dem Jarre-Cover „Hypnose“. Gleichzeitig – und zu Lasten des Gesamtbildes – passt „Boy Racers“ mit seinen Cartoon Sounds besser auf das spielerische Pip Paine (Pay the £500 You Owe) als unter die Balladen dieses Albums.

Von dieser Fehlplatzierung abgesehen, können alle Lieder wie Liebesbriefe gelesen werden. Typisch für Metronomy gewinnt man aber bald den Eindruck, es handele sich um komplizierte, kaputte Liebe. Mount, der kürzlich Vater geworden ist, trägt Metronomy wie die Maske eines von Kummer geplagten Jugendlichen, der „Not Made for Love“ ist. Tatsächlich lassen sich Schemata wiederfinden, auf die er auf jedem Album zurückgreift: Da gibt es das mutmaßlich unbekümmerte Gitarrenintro zu „Month of Sundays“, das die Probleme von „Trouble“ wieder aufgreift, sowie ein rhythmisch minimalistisches und von gedämpften Synths getragenes „Monstrous“, welches an die unerfüllte Sehnsucht von „Loving Arm“ erinnert. Die schiefen, dramatischen Synths, die Nights Out eröffnen, wurden auf „Love Letters“ durch nicht weniger dramatische Hörner ersetzt, während der Refrain von „Reservoir“ als Echo von „What Do I Do Now?“ und  „Corinne“ fungiert. Vielleicht sind des Chamäleons Alben deshalb so gut. Das Erfolgsrezept – elektronische Popmusik mit einem ordentlichen Schuss Melancholie – kann je nach Laune und Anlass mit einem eigenen Konzept garniert werden. So entsteht ein Mitternachtssnack auf dem Weg zur Afterparty, ein Picknick im Hafen von Torquay oder ein romantisches Dinner für die Geliebte, die nicht auftaucht.

Die wirklich überragenden Songs finden sich in der ersten Hälfte der Platte, besonders „Month of Sundays „ und der Titeltrack. Dieses Duo gibt dem „Radio Ladio“-gewohnten Hörer (also jedem von uns, seien wir ehrlich) zum ersten Mal das Gefühl, dass die besten, die wirklich erfüllenden Songs aus der Feder von Joseph Mount die ernsten sind. Nicht das interstellare Synthgedudel und -geblubber von „Call Me“ und  „Reservoir“, noch das „Only Love Can Break Your Heart“-via-Ray Lynch-Outro „Never Wanted“. Nein, paradoxerweise ist es der Akustikgitarre im Opener „The Upsetter“ zu verdanken, dass Love Letters dem durchweg überzeugenden, aber disco-iden Nights Out Konkurrenz macht. Oder dem schimmernden, pseudo-linkischen Gitarrenspiel à la Mac Demarco in „Month of Sundays“, auf das plötzlich ein siechendes Solo folgt. Oder – mein Favorit – dem epischen Cocktail aus Honky Tonk Piano, dramatischem Trompetensolo, „love letters“ jubelndem Chor und einem Gesang, der einem den Eindruck vermittelt, Peter Gabriel habe die Band übernommen.

Um das klarzustellen: Melancholisches Synthgedudel ist nach wie vor das A und O bei Metronomy. Ihr bestes Album bleibt vorerst Nights Out. Joseph Mount ist jedoch einer derjenigen Musiker, die bereit sind, ihr goldenes Kalb zu zerschlagen, um wahre, ehrliche Kunst zu erschaffen. Love Letters verdient eine herausragende Wertung, da es musikalisch, textlich, konzeptuell bis hin zur farblichen Gestaltung der Hülle ein Gesamtbild erzeugt, das so rührend ist wie, nun ja, Liebesbriefe. Und wenn Mount in drei Jahren ankommt mit einem Metronomy-Album voller nostalgischer Songs über Vaterschaft und wie doch früher, als Teenager mit gebrochenem Herzen, alles besser war, wird er es gewiss genauso authentisch vermitteln.

s

Beste Tracks: The Upsetter, Love Letters, Month Of Sundays

VÖ: 10/03 // Because Music

s


Facebook // Website // Youtube

Fichon

Interview mit Dexters

0

Hi  guys! Thanks for taking your time. How about a quick introduction of yourselves? Dexters was established since 2011, but got massive attention in 2013. In your opinion, why did it take so long to get the recognition you deserve?

64784_614047638611180_2015042184_nWell we started in December of 2011 so it wasn’t that long but we were a different band then we hadn’t found  our feet yet we where still trying stuff out but yeah by 2013 after loads of gigs we knew the band we wanted to be.

You’re going to release your first debut album on the 17th of March. What should people expect of it?

They should expect an exciting album of great songs the best debut  album of the year.

Why did you pick the title „Shimmer Gold“? It has a quite extravagant vibe to be honest.

It’s a song on the album which is about getting away from it all and looking at someone in a new light .

If you had to describe your album in three words, what would they be?

Really fucking great!

You’ve already been supporting bands like The Courteeners, The Strokes or The View. Does any of these bands or experiences have an impact on your sound and on your career? 

We haven’t supported The Strokes, that would I been amazing but yeah we  have supported some top bands and it definitely makes you up your game and gives you something I aim for.

Is it hard for you as a so-called classic Indie Rock band to get the attention it needs?

Sometimes yeah a lot of people have a pre conceived notion about guitar band made up of 5 working class boys but we will keep doing what we are doing and get them in the end.

If you had to compare your band to others, which bands would you chose?

If say we sound like a mix between the clash and The La’s.

Your brilliant single „Start To Run“ got first featured on Soccer AM. Are you interested in football? What’s your favourite team then?

Very much so we are all mad Arsenal fans.
Let’s get less serious. Your gigs look like fun! What’s the weirdest thing that ever happened to you at a gig?

They are fun we have had some great stage invasions where we have all ended up off stage while fans are on stage dancing. We got given our own Dexters kit kats from a fan once that was pretty surreal.

And a very last question; what would you call a perfect Friday night?

A packed out Dexters gig then on to an indie nightclub.

 

 

Die aktuelle Single „Recover“ der Band:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=WMOgw7nSZRQ&w=640&h=360]

***

Facebook // Soundcloud // Youtube

Yannick

The 1975

1

10.03 Rockhal/Esch-sur-Alzette Luxemburg

10012610_10202644855513940_1646499015_nMatthew Healy, seine Mähne und der gewisse Funken, unter diesen Sternen stand der gestrige Abend in der Rockhal. Den Anfang machten aber nicht The 1975, die sich bereits 2002 als Schülerband gegründet haben. Ähnlich jung haben auch Tuys mit dem Musizieren angefangen, die als Support-Act auftreten durften. Gegen 20:30 sind die vier Jungs mit dem Song einem Intro und dem Song „Behind“ auf die Bühne getreten.  Danach gab’s dann ein kurzes, leicht nervöses „Hi“, das aber mit offenen Armen von der gut besuchten Venue aufgenommen wurde. Danach löste sich der Knoten recht schnell und die Musiker bewiesen, dass man auch in jungem Alter bereits eine breite Palette an Indie-Pop und Rock-Songs beherrschen kann.

Daran änderte auch die Tatsache, dass die Gitarre des Sängers Sam Tritzi kurzzeitig nicht mitspielen wollte. Immer mehr zog das Quartett das Publikum mit ihren energiegeladenen Songs in den Bann und mit dem Ohrwurm „People“ schafften sie es sogar, das oft etwas gehemmte Publikum zum Mitsingen zu animieren. Leider wurde Tuys dann von der organisatorischen der letzte Song „Wombat Girl“ aus zeittechnischen Gründen verwehrt, was der Leistung der Band eigentlich nicht gerecht wurde.

So pünktlich wie Tuys das Feld räumen musste, traten die „dressed in black head to toe“-Männer von The 1975 um 21:30 auf die Bühne. Nach einem kurzen Intro und dem Gekreische der jungen, zum Großteil weiblichen Meute ging es dann richtig los. Der erste Funken sprang aber erst noch „M.O.N.E.Y“ auf das Publikum über. Mit einer schlichten, aber eindrucksvollen Lightshow und dem großen leuchtenden Rechteck wussten die Musiker aus Manchester durchaus Eindruck zu schinden.

Trotzdem wurde man das Gefühl nicht los, dass viele Zuschauer eher weniger wegen den solide vorgetragenen Nummern wie „Talk!„, „She Way Out“ oder auch noch dem sehr tanzbaren Song „Settle Down“ den Weg nach Esch-sur-Alzette gefunden haben. Man möchte der Band um Matt Healy nur ungern die vielen Groupies unterstellen, doch irgendwie trifft der Begriff doch an manchen Stellen ins Schwarze und da spielt die Haarpracht des Frontmannes durchaus einen sehr hohen Stellenwert. Auch die gekonnten Tanz-Moves und das Hantieren mit der Flasche Rotwein wandelt immer zwischen tapsiger Animation und professionellem Auftreten.

Überhaupt wurde während des Auftritts der Band schnell klar, dass die Mitglieder der Band Profis durch und durch sind. Musikalisch ist ihnen kaum was vorzuwerfen, auch wenn durch die vielen Indie-Pop-Songs an manchen Stellen kurze Monotonität aufkommen wollte, die aber dann wieder schnell durch melancholischere Parts ausgebügelt wurden. Negativ anzumerken war, dass sich die Band eher wortkarg gegeben hat und so halt der kleine Funken, nie zu einem richtigen Brand ausgeweitet wurde.

Nach einer Stunde, den paar Hits wie „The City“ oder den beiden Abschluss-Songs „Chocolate“ und „Sex“ war das Konzert dann vorbei und man wartete Vergebens auf eine kleine Zugabe. Zurückgeblieben ist also ein Abend mit weniger Gekreische als erwartet und einer Menge Professionalität. Einzig und alleine das gewisse Etwas wollte einfach nicht aufkommen und so schwebt Healys ironische Zitat vor „Sex“ „I bet you can’t get what it is“ über dem Auftritt von The 1975 in Luxemburg.

Die aktuelle Single „Settle Down“:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=BsYE078RQCI&w=640&h=360]

 

 


Yannick

The Mono Polys mit neuem Video!

0

Es ist außerdem die zweite Single aus der aktuellen EP „Blossom“.

1470217_275136122611004_1535491975_n„Bluebird“ nennt sich der Song, indem The Mono Polys sich die sozialen Netzwerke zum Thema macht. Interessant ist in der Hinsicht, dass die Band am Anfang ihrer Karriere mit einem regelrechten und phasenweise unfairen Shitstorm zu kämpfen hatte und dies nun quasi in einem Song verarbeiten zu versucht.

 

So greift auch das Video die Thematik auf und zeigt  den Sänger Tom Knights in verschiedensten alltäglichen Situation, stets ausgestattet mit seinem Notebook.

 

Die Band selbst hat zum angesprochen Shitstorm folgendes gesagt:

„Growing old“ didn’t go down well at all haha, i think the main reason for that was because people just didn’t understand that we were having fun in the video. They heard this Joy division-esque bass line and thought i had to be dead serious and miserable, but we just wanted to enjoy our selves from the start. Are people who take life seriously, taken it too seriously and just couldn’t see the irony of being in a big hole lol lol. All the negativity actually ended up getting us about 10000 views, which probably wouldn’t have happened if we had released a boring video.

 

 

Das komplette Video zu „Bluebird“ kann man sich hier anschauen:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=i5LPeWx9JXE&w=640&h=360]

***

Facebook // Youtube // Website  // Twitter // Pscht!

Yannick

Black Yaya

0

Sommerliche Töne aus Frankreich. 

996791_474282322660892_1572935166_nBlack Yaya ist das neueste Projekt des Musikers David Ivar und dieses Mal begibt sich der Franzose auf eine Zeitreise zurück in die Seventies. Der extrovertierte Songwriter hat im Sommer letzten Jahres mit „Paint a Smile On Me“ einen Song veröffentlicht, der wahrscheinlich noch viele Frühlingsgefühle freisetzen wird. Die sehr farbige und lockere Single spricht in der Sprache des französischen Electro-Pop und weiß mit verträumten Elementen auch Leute außerhalb der Grande Nation zu begeistern.

David Ivar weiß es mit geschickten Kompositionen einen gewöhnlich wirkenden Popsong in ein einmaliges Erlebnis zu verwandeln. Black Yaya ordnet sich musikalisch irgendwo zwischen Phoenix und Vampire Weekend ein. Nach längeren Tourneen durch Deutschland und Europa kann man getrost auf die nächstr Gute-Laune-Hymne hoffen!

 

Für Fans von: Phoenix, Vampire Weekend, Swim Deep

 

 

***

Facebook // Website

Yannick

Interview mit Beaty Heart

1

Hi guys! How are you? What about a quick introduction of you and you as members of the band?

1069263_10151605922696925_1541605099_nHi there! We are Charlie, Josh and James and currently live and work in London.

In 2012 you got featured as band of the day from the guardian right? How did you feel about that?

That’s right. It felt great! It’s definitely one of those accolades any new band would want to get. For us I think it came a little too early though, we hadn’t properly got our shit together bar a couple of demos online and it’s been a long journey from then to now. Would be more beneficial to us if it happened now i think!

I really like your new single ‚’Kanute’s Comin‘ Round’. It sounds so tropical and special. Could you tell us more about it?

This is the second single from our debut album and it’s kind of reinforcing the idea we started with „Lekka Freakout“ (the first single). A rambunctious pocket of jump up pop smothered in a rich marinade.

Are there any plans of releasing an album in new future?

Out debut album ‚Mixed Blessings‘ is due out in May!

How would you describe your sound in a few words?

Dub-psych-soulpop

You posted a meditation mix on your Soundcloud account few months ago. Was that more like a fun thing, or could you imagine realizing a real meditation LP?

Haha absolutely. That was originally an idea James had to accompany the single ’seafood‘ we released last year. That single was quite intense and the theory behind it was that the meditation mix would bring he listener back down and return their buzzing brain to normality. I still listen to it to fall asleep most nights.

We all know that many different cultures are living together in a city like London. Does this have any impact on your music?

Hmm not sure. I think the ethnic diversity of London is incredible, but I don’t see it as a direct influence on our music.

Which album has changed your life?

Flying Lotus: Los Angeles

Let’s get less serious! What is the funniest thing to happen to you at one of your gigs?

Once this random guy just came on stage half way through the show and started MC’ing over the top of our music. Was pretty presumptuous of him.

What are your musical guilty pleasures? (we all have one..)

Anything by Des’ree

And a last one. What’d you call a perfect Friday night?

Hogroast followed by bowling, repeat.

Thank you very much for the interview! I really appreciate it. I wish you all the best!

 

 

Hier kann man sich die neue Single in voller Länge anhören:

[soundcloud url=“https://api.soundcloud.com/tracks/132026223″ params=“color=ff0000&auto_play=false&hide_related=false&show_artwork=true“ width=“100%“ height=“166″ iframe=“true“ /]

***

Facebook // Website // Soundcloud // Vimeo // Pscht!

Yannick

Interview mit Pierre von I Heart Sharks

1

Hi, first off I want to know how you’ve met each other, since you’re all from different countries?

© Universal Music
© Universal Music

Pierre: Simon and I moved to Berlin in 2007 and spent a very long time partying together in Berghain. We used to shout melodies and lyrics over the monotonous techno at stupid o’clock on Sunday mornings and go home and jot down ideas. I think you can hear the huge influence the Berlin scene had on our music in our first album, “Summer”.

Do you see it as an advantage that your band has impacts from three different cultures?

Absolutely. People often look for what they have in common with each other, but I love hearing about things that make us different. It translates into our music – you can hear the German, NDW-like electronic elements, and the British pop sensibility and grit, both of which are completely authentic.

Well, I’ve to admit that i was quite confused when I first heard your band name? Could you tell us about that?

It’s something a lot of people ask about, and they will keep asking forever. One day we’ll have a great story.

A lot of people actually love the song „Neuzeit“, which has some German text passages. Who did come up with that idea?

I thought it would be funny, because I didn’t speak German very well back then. Retrospectively, though, it’s actually incredibly fitting to Berlin; all of the people moving here from all around the world, shaping it into a modern city and forward into a brighter future. Some cities stagnate, but in Berlin nothing is static.

Let’s talk about your new stuff! You’re going to release your sophomore album „Anthem“ on March 28th. Are you excited?

Of course. We spent 2 years making it and went through a lot of grief to get it released how we wanted it to be released. Every second is accounted for. Every song is an anthem for a kind of feeling.

You’ve been recording in old broadcast studios of the GDR (DDR) and in an old factory in Manchester. That sounds quite adventurous, could you tell us more about it?

We spent about a year and a half flying back and forth between Manchester and Berlin. Joe’s place in Manchester is in an old textile mill right near the Manchester City football stadium, so you could hear the roar of the crowd on match day, which really lent an epic backdrop to make you want to write bigger songs. Berlin was fun, too. Breton were in the room upstairs so it was cool running into them every so often, and as it was summer sometimes we’d hang out with friends by the river whilst Martin and Joe worked hard on recording drums in the dark abyss of the studio.

Your new album sounds a bit bigger a more anthemic than „Summer“. Does it have anything to do with Joseph Cross, who helped you to produce the album?

Joe definitely showed us a lot in process of making the record. A lot of bands that are popular right now are very minimalistic in their approach to making music, almost as if they’re terrified that if they put in a certain sound that, God forbid, they would be uncool. That’s incredibly dull and unadventurous. But thanks to them, our album will sound even bigger. And despite its size, the album doesn’t take itself too seriously. Real stories are filled with humour as well as tragedy. For every tear there should be a smile.

If you had to describe „Anthems“ in a few words, what would they be?

Better than ice cream.

Pierre, you’ve been blogging about the Berlin Fashion Week recently. Does fashion play a bid role in your and the band’s life?

It does and it doesn’t. We aren’t influenced by trends in music that we find to be just hype, and the same goes for clothes.

What you’ve been listening to lately?

A lot of Prince and Passion Pit, Niki & The Dove and The National, M83 and The Maccabees.

And a very last question which we ask every band! What would you call e perfect Friday night?

A sprite, a Jim Jarmusch movie and a partner in crime.

Thanks a lot for the interview; it’s been a real pleasure!

 

 

Hier gibt’s die neue Single „To Be Young“ von I Heart Sharks:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=RryZe8BJaTI&w=640&h=360]

***

Facebook // Soundcloud // Twitter

Yannick